مدیران بازاریاب چگونه بیشترین بهره‌وری را از بازاریابان خود خواهند داشت؟


1- با دانستن این نکته که کلیه بازاریابان صاحب و مالک کار خودشان هستند و این روحیه را در آنها ایجاد کنند که بازخورد کارشان به خودشان باز می گردد.
2- با ایجاد محیط سالم کاری و مثبت از طریق ارتباط صحیح مدیر با زیرمجموعه.

آموزش بازاریابان راهی برای بهره وری بهتر

آموزش و بهسازی منابع انسانی یکی از بهترین و آسانترین راه حل‌هایی است که تأثیر بسیار مثبت در بهبود عملکرد و بازدهی مثبت کاری افراد داشته است.
مدیران بازاریاب باید بازاریابان را از اصول و روش‌های انجام دادن کارها در سازمان آگاه کنند. چون کارکنان هر سازمان به همان اندازه که کار را می‌دانند بازدهی خواهند داشت.



احترام مدیربازاریاب برای بازاریابان

مدیران باید به این نکته مهم و اساسی توجه داشته باشند که موجودیت سازمان بستگی به وجود بازاریابان دارد.

حل مشکلات بازاریابان

مدیر به عنوان بزرگترین و مهمترین سرمایه سازمان باید برای حل مشکلات بازاریابان راه‌حل پیدا کند که اگر اینگونه نشود در سازمان با بازاریابان بی انضباط، ناراضی، وقت کش و مخرب روبرو خواهد شد. نمونه‌ای از این مشکلات که براحتی بدست مدیر قابل حل است عبارتند از:

1- مشارکت دادن کلیه بازاریابان در امور محوله
2- اهمیت به نظرات و دیدگاه‌های بازاریابان
3- شناسایی بازاریابان خلاق
4- توجه به مشکلات بازاریابان
5- کمک خواستن از بازاریابان برای حل مشکلات سازمان

دیدگاه مدیران بازاریاب

هر مدیری باید جهت اداره سازمان خود برنامه داشته باشد؛ مدیر بی‌برنامه هرگز موفق نخواهد شد.

تعریف مدیریت و مدیر

کسی که مسئول هماهنگی، برنامه ریزی، نظارت مستمر و دائم و کنترل کارهای یک سازمان و کارکنان آن در جهت رسیدن به یک هدف مشخص و در مسیر خواسته‌های همان سازمان است را مدیر و انجام تمامی کارهای یاد شده بالا را مدیریت می‌گویند.

تقسیم بندی مدیران

1- مدیرانی که در خط مقدم سازمان قرار دارند و کارهای بازاریابان را کنترل می‌کنند.
2- مدیران میانی که رابط بین مدیران ارشد و بازاریابان می‌باشند.
3- مدیران عالی و ارشد که کار هدایت، برنامه ریزی و سازماندهی و دادن مسیر درست به سازمان در جهت رسیدن به خواسته‌های سازمان را بر عهده دارند.

خصوصیات اساسی که یک مدیر باید دارا باشد

1- عالم به مدیریت
2- دارای هنر مدیریت و قدرت ظهور این هنر
3- دارای فن درک مدیریت

وظایف مدیریت

1- برنامه ریزی
2- سازماندهی
3- مدیریت و رهبری
4- هماهنگی در سازمان
5- نظارت

مدیر در سازمان چگونه مفید است؟

مدیر مفید و مؤثر دارای یک مدیریت اثربخش در تمام جنبه‌ها و زوایای یک سازمان است. از جمله ایجاد حس اعتماد بین خود و بازاریاب، توجه به مشکلات بازاریابان در جهت رفع آنها در حد توان، عدم آشفتگی به هنگام بروز مشکل، الگو شدن برای بازاریابان در زمینه کار، خلاقیت و ارایه راهکار.

ارزشها در سازمان یک مدیر

عواملی که باعث پویایی و رشد بازاریابان در قالب گروه و تیم کاری می‌شود را ارزش‌های سازمانی می‌نامند. این ارزش‌ها اگر بتواند در سازمان همیشه ماندگار باشد می‌تواند ابزاری در دست مدیر برای ایجاد احساس همدلی و همکاری در سازمان بوجود آورد.
ارزش‌ها در سازمان باعث تحریک افراد و گروه‌های کار در سازمان در جهت هماهنگی با مدیریت سازمان می‌شود.

مدیر و هنر مدیریت

بازاریابانی که از شغل و یا حرفه و یا تخصص خود در سازمان رضایت دارند بدون شک کارشان را در حد توان و عالی انجام خواهند داد و این به خاطر رضایت شغلی است که مدیر در بازاریابان خود ایجاد می‌کند.

مدیریت مشارکتی

یکی از بهترین روش‌های مدیریت، مدیریت مشارکتی است و روح این مدیریت شامل انسان‌گرایی، احترام متقابل، همدلی، همکاری، دوستی، الفت و معنی نداشتن زمان ساعت کاری اوست.
تأثیر مدیریت مشارکتی همان به حرکت درآوردن چرخ سازمان در جهت رسیدن به برنامه‌های سازمانی و مشارکت خود محرکی است که انگیزه پیشرفت در بازاریاب و کارکنان سیستم را ایجاد می‌کند.

مدیریت و خودسازی

مدیر باید اول رهبری و مدیریت خویش را بداند که چگونه مدیری در سازمان می‌باشد. بعد از آن می‌توان گفت که این مدیر، توانایی رهبری و مدیریت گروه خود را خواهد داشت.
امروزه سازمانها علی‌رغم اینکه دارای تکنولوژی عظیم و در سطح عالی می‌باشند ولی اگر مدیران نتوانند درست این منابع را در جهت هدف، راهنمایی کنند قطعاً نمی‌تواند سازمانی موفق و کارآ داشته باشد.

مدیران چگونه در سازمان تحول ایجاد می‌کنند

از مواردی که مدیریت می‌تواند در محیط کاری و در جمع سازمان و زیر مجموعه خود تحول ایجاد کند گزینش بازاریاب خوب در شروع کار و یا محول کردن کارهای کلیدی سازمان به بازاریابان آگاه است.

هدف از بهسازی و بازسازی سازمان

1- ایجاد محیط سالم و آزاد برای کارکنان تا نظرات خود را در خصوص بهبود سازمان ارایه نمایند.
2- ایجاد کلاس‌های آموزش برای همه پرسنل و خود مدیریت تا اطلاعات بروز داشته باشند.
3- در مسیر بازسازی و بهسازی و کنترل بازخوردها، قسمت‌های موازی با هم، باید در جهت پویایی سازمان ادغام شوند.
4- ایجاد محیطی که بتوان برای نیروهای خلاق و مبتکر زمینه بروز نیروهای نهفته را ایجاد کرد.
5- ایجاد امکان برای بازاریابان تا با ارایه راهکار و مشارکت، سازمان از مسیر یک بعدی به مسیر تصمیمات مشارکتی سوق پیدا کند.
6- ایجاد رقابتی درست و سالم در محیط سازمان.
7- ایجاد محیطی امن تا کلیه کارکنان به یکدیگر اعتماد پیدا کنند؛ چرا که اعتمادسازی در
بهره وری سازمان مفید است.

مدیران و ناملایمات و تحول در سازمان

هر مدیر باید چنان نگرش قوی داشته باشد که از مشکلات و موانع برای خود و سازمان فرصتی بسازد و در برابر مشکلات منفی محتمل بر وقوع در آینده آماده باشد.
مدیران باید بدانند در جهت باد حرکت کردن هنر نیست بلکه مخالف آن حرکت کردن هنر است.

عوامل موجب پیشرفت مدیر

1- قانون گرایی
2- نیروهای انسانی
3- صبر و تحمل

عوامل مانع پیشرفت مدیر

1- تکبر مدیر
2- منت نهادن بر بازاریابان خود درخصوص پرداخت خدمات
3- فاصله گرفتن از نیروهای سازمانی
4- زیاده خواهی
5- ترجیح دادن رابطه بر ضابطه

برگرفته شده از کتاب مدیر موفق نوشته حسین پیرزادیان